۱۳۸۸ اسفند ۱۴, جمعه

انقلاب بی فرهنگی دیگری در راه است

خبر یک کلام: دانشجو( وزیر به اصطلاح علوم) گفت دانشگاهیان غیرهمسو را خارج می کنیم، آن دانشگاه ها که نسخه های آزادی را می پیچند جامعه را به زوال می کشانند.

قصد ناله و چس ناله نیست که همه آگاهند که آن انقلاب نحس بی فرهنگی اوایل حکومت رژیم فعلی چه بر سر جوانان این مملکت آورد. به قول بزرگی، مذهب متعصب، بخل می آورد و تنگ نظری. فقط یک بخیل است که برای حفظ قدرتش و راندن غیر خودی ها به هر حربه کثیفی متوسل می شود.

اما این بخل فقط در یک صفت خلاصه نمی شود. همین تنگ نظری ست که صاحبان امور را به پارانویا مبتلا می سازد. آقای رهبر فرزانه به همت رئیس دولت روز به روز دایره خودی ها را تنگتر می کند تا جایی که نخست وزیر جنگ،رئیس جمهور اصلاحات و رئیس مجمع تشخیص مصلحت هم از شعاع این دایره ( ملقب به کشتی نجات!) به بیرون پرت شده اند!!

خس و خاشاک،معترض خیابانی،محارب....همه همان تعابیر شهروند درجه دوم بود که ته مانده حجب و حیای حکومت مانع از آن بود که رسما ادا شود.

اما امروز همه چیز رسمی شد: حق تحصیل و تدریس تنها از آن خودی هاست.

دیگر ایرانیان برای همه ایرانیان نیست.

پ.ن.: روزگاری محمد رضا پهلوی اعلام کرد هرکس نمی خواهد با شرایط بسازد، از کشور خارج شود. آنقدر شرف داشت که به هر کس که خواست، پاسپورت داد و جواز خروج. اما امروز که خبر ممنوع الخروجی دکتر کروبی را خواندم در خیلی چیزها شک کردم.